Odebrałeś już Kartę PSZOK? Masz czas do 30 września
Urząd Gminy Mszana przypomina, że do 30 września br. wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkałych z terenu naszej gminy są proszeni o odebranie w Urzędzie Gminy tak zwanej karty PSZOK.
Karta wydawana jest każdemu właścicielowi posesji, który ma złożoną deklarację na odbiór odpadów komunalnych. Na dzień dzisiejszy odebranych zostało już blisko 900 kart.
Po co system PSZOK
Wprowadzany przez Urząd elektroniczny system obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) będzie służył do ewidencji i kontroli rodzaju i ilości odpadów przekazywanych przez mieszkańców gminy.
System będzie wdrażany od października, ale w pełni zacznie funkcjonować od styczna przyszłego roku.
Od nowego roku karta PSZOK wraz z dowodem osobistym będzie obowiązkowa i bez okazania jej obsłudze PSZOK odpady nie zostaną nam odebrane.
W związku z tym, że karta wydawana jest dla właściciela nieruchomości, dla której została złożona deklaracja wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odpady na PSZOK dostarcza właściciel. W sytuacji, kiedy ze względów osobistych właściciel nieruchomości nie jest w stanie osobiście dostarczyć odpadów na PSZOK, w jego imieniu może to zrobić pełnoletni domownik.
Karty PSZOK mają za zadanie uszczelnić system gospodarowania odpadami komunalnymi w naszej gminie, dlatego też prosi się właścicieli nieruchomości o rozważne z nich korzystanie. W przypadku zgubienia/zniszczenia karty należy zgłosić się do tutejszego Urzędu w celu zablokowania karty.