Przypomnienie o konieczności zgłoszenia budynku do CEEB
Do 30 czerwca każdy właściciel lub zarządca budynków już istniejacych zobowiązany jest do zgłoszenia do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków źródeł ogrzewania budynków oraz stosowanych do ogrzewania paliw.
Obowiązek ten wszedł w życie od 1 lipca 2021 r. na mocy znowelizowanej ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Obowiązek ten dotyczy zarówno właścicieli/zarządców budynków i lokali mieszkalnych, jak i niemieszkalnych. Obowiązek ten ma być realizowany poprzez złożenie odpowiedniej deklaracji.
Można tego dokonać w formie elektronicznej (przy użyciu Profilu Zaufanego lub e-dowodu) lub papierowo składając deklarację w urzędzie gminy. Deklaracje w wersji papierowej są do pobrania w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Mszanie, ul. 1 Maja 81.
W przypadku budynków nowo powstałych i budynków, w których nastąpiło uruchomienie nowego źródła po 1 lipca 2021 r. czas na zgłoszenie do CEEB wynosi 14 dni.
Więcej informacji można uzyskać również dzwoniąc do Urzędu Gminy Mszana pod numery telefonów: + 48 32 475 97 76, + 48 32 475 97 48, + 48 32 475 97 47.
Więcej o Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków w zakładce: Dla Mieszkańca - Ochrona Powietrza - CEEB