ZUS. Zmiany godzin w obsłudze klientów w Wigilię i w Sylwestra
24 i 31 grudnia wszystkie placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą otwarte. Infolinia ZUS również będzie dostępna dla klientów. Zmienią się godziny pracy sali obsługi klientów, infolinii oraz możliwość rezerwacji e-wizyt w Wigilię i w Sylwestra. Będą one nieco krótsze niż zazwyczaj, czyli 24 grudnia do godz. 13:00, a 31 grudnia do godz. 14:00.
- Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, w tym przedświątecznym okresie bywa, że mamy więcej obowiązków niż zazwyczaj. Dlatego jeśli ktoś ma urzędowe sprawy w ZUS, które chciałby załatwić przed świętami, czy też Nowym Rokiem, to najlepiej aby z tym nie czekał i zgłosił się do nas wcześniej, a nie ostatniego dnia. Ponadto, przypominam, że w Wigilię i w Sylwestra ZUS nieco skróci swoje godziny urzędowania. W Wigilię zakończymy obsługę klientów o godz. 13.00, a w Sylwestra o godz. 14.00 – mówi Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.
Warto pamiętać też o tym, że wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu, przez 7 dni w tygodniu, korzystając z Platformy Usług Elektronicznych/e-ZUS.
Klienci ZUS mogą też umówić wizytę w placówce ZUS na wybrany dzień i godzinę. Jest kilka sposobów rezerwacji takiej wizyty. Można skorzystaj z portalu PUE/eZUS lub aplikacji mobilnej mZUS, albo ustalić termin telefonicznie, dzwoniąc pod numery, które są przeznaczone do umówienia wizyt w ZUS w województwie śląskim.
Poniżej nr telefonów do umówienia wizyty w poszczególnych Oddziałach ZUS w województwie śląskim:
Bielsko-Biała: 33 825 30 23
Chorzów: 32 349 06 81
Częstochowa: 34 368 93 37
Rybnik: 727 690 822
Sosnowiec: 32 368 33 77
Zabrze: 32 393 22 08