W Urzędzie Gminy są wydawane Karty PSZOK
Do 30 września br. mieszkańcy gminy są proszeni o odebranie z Urzędu Gminy tak zwanej karty PSZOK. Przysługuje ona każdemu właścicielowi posesji, który ma złożoną deklarację na odbiór odpadów komunalnych.
Czym jest system PSZOK
Elektroniczny system obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) będzie służył do ewidencji i kontroli ilości odpadów przekazywanych przez mieszkańców gminy.
Odpady w PSZOK będą odbierane tylko po okazaniu aktualnej karty z kodem kreskowym wygenerowanym w informatycznym Systemie PSZOK. Bezpłatną kartę otrzyma każdy właściciel nieruchomości zamieszkanej, według złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Karta posiada unikalny kod kreskowy identyfikujący właściciela nieruchomości. Dostęp do systemu otrzymają pracownicy Urzędu Gminy Mszana, dzięki czemu będzie możliwość tworzenia raportów. W ramach tego systemu dostępna będzie również aplikacja, która będzie udogodnieniem dla mieszkańców. Dzięki swojej funkcjonalności pomoże ona prawidłowo segregować odpady, a mieszkaniec znajdzie w niej informacje dotyczące funkcjonowania PSZOK czy terminów wywozu odpadów z jego posesji.
System PSZOK będzie wdrażany już w tym roku, a w pełni zacznie funkcjonować od przyszłego.